Warunki sprzedaży

OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY

  • 1. Informacje wstępne
  1. Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży dotyczą każdorazowej sprzedaży towarów oferowanych przez Spółkę Coffice Sp. z o. o. z siedzibą w Gdańsku przy ul. Wały Piastowskie 1/1508, 80-855 Gdańsk zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem KRS 0000563050, NIP: 5833180804 zwaną dalej Sprzedającym, o ile strony nie uzgodnią pisemnie inaczej.
  2. Przedmiotem zamówień i sprzedaży jest kawa surowa w opakowaniach producenta o wagach nominalnych deklarowanych przez producenta znajdująca się w ofercie Sprzedającego. Sprzedający Spółka Coffice Sp. z o.o. prowadzi sprzedaż kawy surowej pod marką dystrybucyjną MICROCOFF w modelu B2B. Oferta skierowana jest do zarejestrowanych i aktywnych podmiotów gospodarczych, które deklarują posiadanie stosownych dokumentów poświadczających rejestrację ewidencyjną i podatkową, nazywanych w dalszej części Kupującymi.
  3. Kupujący składając zamówienie oświadcza jednocześnie, że zapoznał się z Ogólnymi Warunkami Sprzedaży opublikowanymi na stronie microcoff.pl
  • 2. Składanie zamówień/Sprzedaż towaru
  1. Sprzedaż towaru jest realizowana w oparciu o indywidualne zamówienia składane przez Kupującego drogą elektroniczną na adres: wch@microcoff.pl lub jd@microcoff.pl . Podstawą do składania  zamówień  jest oferta asortymentowa towaru dostępnego do sprzedaży na dzień składania zamówienia przez Kupującego.
  2. Kupujący po złożeniu zamówienia otrzymuje drogą elektroniczną wycenę zamówionego towaru aktualną w dniu złożenia zamówienia oraz zdefiniowane szczegóły transakcji w tym warunki dostawy do potwierdzenia.
  3. Potwierdzenie przez Kupującego wyceny i warunków transakcji skutkuje sprzedażą towaru objętego zamówieniem i realizacją zamówienia tj. podjęciem przez Sprzedającego działań w kierunku przygotowania i wydania zamówionego towaru do dostawy.
  4. Sprzedający dopuszcza telefoniczne składanie i potwierdzenie zamówień przez Kupującego pod numerem tel: +48 692 192 182 lub  +48 882 128 889.
  • 3. Dostawa towaru
  1. Dostawy towaru do Kupującego realizowane są przez zewnętrzne firmy transportowe przygotowane do przewozu towarów tego rodzaju w terminie zgodnym z deklaracją konkretnej firmy transportowej podejmującej towar do dostawy działające na zlecenie Sprzedającego. Towar do dostawy wydawany jest na paletach zabezpieczonych folią stretch i spiętych taśmami.
  2. Dostawy zamówionego towaru dostarczane są na adres wskazany w zamówieniu złożonym przez Kupującego lub na adres ostatniej dostawy w przypadku, gdy Kupujący nie wskaże adresu dostawy w zamówieniu.
  3. W przypadku, gdy Kupujący w dniu dostawy nie odbierze przesyłki kurierskiej zawierającej zamówione towary Sprzedający będzie upoważniony do obciążenia Kupującego wszelkimi kosztami, którymi przewoźnik obciąży Sprzedającego jako zleceniodawcę usługi transportowej w tym kosztami magazynowania towaru w magazynach przewoźnika, kosztami ponownej dostawy lub zwrotu towaru do nadawcy/Sprzedającego.
  4. W przypadku, gdy Kupujący nie odbierze przesyłki kurierskiej zawierającej zamówione towary i przesyłka zostanie zwrócona przez przewoźnika do Sprzedającego, Sprzedający zastrzega sobie prawo do obciążenia Kupującego wszystkimi poniesionymi kosztami związanymi z przygotowaniem towaru do dostawy, dostawą i zwrotem w tym dodatkowymi kosztami, którymi obciąży Sprzedającego przewoźnik jeśli takie wystąpią. Ponowne wydanie zamówionych towarów do dostawy nastąpi w takiej sytuacji tylko pod warunkiem pokrycia w/w kosztów przez Kupującego oraz kosztów związanych z ponownym wydaniem do dostawy i dostawą zamówionych towarów. Jednocześnie Sprzedający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży jeśli Kupujący w terminie 7 dni od daty zwrotu towaru przez przewoźnika nie odbierze zamówionego towaru.
  5. Sprzedający umożliwia Kupującemu zorganizowanie własnego transportu w celu odbioru zamówionego towaru w tym zorganizowanie zewnętrznego przewoźnika działającego na koszt i w imieniu Kupującego. Tak zdefiniowany odbiór własny wymaga każdorazowo indywidualnego ustalenia szczegółów ze Sprzedającym. Sprzedający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży oraz obciążenia Kupującego kosztami przygotowania towaru do wydania jeśli takie występują jeśli Kupujący w ustalonym indywidualnie terminie nie odbierze zamówionego towaru.
  6. Zapytania dotyczące transportu/dostaw towarów należy kierować na adres mailowy: gs@microcoff.pl
  • 4 Warunki płatności
  1. Rozliczenia finansowe między Sprzedającym a Kupującym odbywają się w oparciu o Faktury VAT wystawiane każdorazowo przez Sprzedającego odrębnie do każdego zamówienia.
  2. Wszystkie płatności Kupujący powinien dokonać przelewem na konto Sprzedającego podane na fakturze.
  3. Warunki płatności w tym termin zapłaty, limit kredytowy ustalane są indywidualnie między Sprzedającym a Kupującym.
  • 5. Zakres odpowiedzialności Sprzedającego
  1. Sprzedający jest odpowiedzialny za stan sprzedanego towaru do momentu jego wydania zewnętrznej firmie świadczącej usługi transportowe lub bezpośrednio Kupującemu w magazynie Sprzedającego, tym samym Sprzedający wyłącza swoją odpowiedzialność za uszkodzenia transportowe obejmujące utratę przesyłki, ubytek towaru lub uszkodzenie towaru podczas transportu, gdy towar był w dyspozycji przewoźnika.
  2. Odpowiedzialność za zamówione towary przechodzi na Kupującego z chwilą odebrania przez niego przesyłki kurierskiej lub z chwilą wydania towarów Kupującemu w magazynie Sprzedającego. Kupujący niezwłocznie po odebraniu towaru powinien sprawdzić w obecności kuriera stan opakowania przesyłki i stan towaru pod kątem występowania widocznych uszkodzeń i/lub braków oraz nie później niż w ciągu 6 dni od dnia, w którym towary zostały odebrane sprawdzić zgodność towaru z zamówieniem oraz pod kątem występowania ukrytych uszkodzeń, braków lub wad jakościowych.
  • 6. Tryb i termin składania reklamacji
  1. Reklamacja powinna być składana przez Kupującego pisemnie drogą elektroniczną na adres mailowy: gs@microcoff.pl i powinna zawierać: dane podmiotu reklamującego towar, dokładny opis okoliczności powstania szkody w tym nazwę reklamowanego towaru (z faktury zakupu), opis reklamowanych cech towaru, skali uszkodzeń/braków oraz określenie oczekiwań Kupującego. W opisie konieczne jest umieszczenie szczegółowych informacji o stanie zewnętrznego opakowania przesyłki w dniu odbioru towaru pod kątem uszkodzeń folii, pasów zabezpieczających oraz towaru w transporcie.
  2. Do reklamacji opisanej w pkt. 1 należy załączyć:
  • Dokumentację fotograficzną potwierdzającą ujęte w opisie reklamowane cechy towaru. Zdjęcia powinny umożliwić ustalenie rodzaju uszkodzonego towaru (w tym zdjęcia towaru z opisem na opakowaniu), ustalenie wielkości ubytku (w tym zdjęcia towaru na wadze) oraz umożliwić ocenę stanu zewnętrznego opakowania przesyłki w dniu odbioru (zdjęcia opakowania zewnętrznego przesyłki w tym wszelkich uszkodzeń folii zewnętrznej i pasów zabezpieczających towar na palecie oraz uszkodzeń spaletyzowanego towaru)
  • Protokół szkodowy sporządzony w chwili doręczenia przesyłki z czytelnym podpisem przedstawiciela firmy przewozowej dostarczającego przesyłkę i Odbiorcy/Kupującego lub przedstawiciela Kupującego. Protokół powinien zostać sporządzony w każdej sytuacji, w której doszło do uszkodzenia zewnętrznego opakowania przesyłki, folii lub pasów zabezpieczających towar lub/i towaru widocznych w dniu odbioru towaru przez Kupującego lub przedstawiciela Kupującego.
  1. Niezachowanie pisemnej formy reklamacji oraz brak wymaganych załączników opisanych w pkt. 2 może skutkować brakiem możliwości rozpatrzenia reklamacji.
  2. Termin składania reklamacji:
  • w przypadku niezgodności towaru z zamówieniem, uszkodzenia przesyłki, ubytku lub wad jakościowych towaru reklamację wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć niezwłocznie, nie później jednak niż przed upływem 7 dni od daty odbioru przesyłki przez Kupującego lub przedstawiciela Kupującego.
  • w przypadku opóźnienia dostawy przez przewoźnika lub utraty przesyłki w transporcie reklamację należy złożyć w czasie nie dłuższym niż 21 dni od dnia, kiedy dostawa przesyłki miała nastąpić
  1. Do czasu zamknięcia postępowania reklamacyjnego Kupujący powinien pozostawić towar z kwestionowanej dostawy do wglądu dla Sprzedającego, a w przypadku uszkodzeń transportowych dla przewoźnika lub wskazanego przez przewoźnika podmiotu uprawnionego w celu weryfikacji zgłaszanej wady i oszacowania zaistniałej szkody oraz umożliwi Sprzedającemu zbadanie wag użytych przez Kupującego do przeważenia towaru w celu ustalenia wielkości braku/ubytku towaru.
  2. Niezachowanie terminów opisanych w pkt.4 oraz brak pozostawienia towaru do wglądu dla Sprzedającego lub/i przewoźnika skutkuje możliwością oddalenia reklamacji.
  3. Coffice Sp. z o.o. rozpatruje reklamację w możliwie najkrótszym terminie po otrzymaniu całości materiału dokumentującego jej zasadność oraz wykonaniu przez strony dodatkowych czynności jeśli są niezbędne do jej rozpatrzenia .
  4. Coffice Sp. z o.o. informuje Odbiorcę o sposobie załatwienia reklamacji niezwłocznie po jej rozpatrzeniu.
  5. W przypadku uszkodzeń transportowych obejmujących utratę przesyłki, ubytek towaru lub uszkodzenie towaru podczas transportu obowiązuje tryb reklamacji zgodnie z Ogólnym Regulaminem Świadczenia Usług PEKAES dostępnym na stronie przewoźnika https://strefaklienta.pekaes.pl/pl/ w zakładce Regulaminy i procedury.
  • 7. Informacje końcowe
  1. Wszelkie odstępstwa od niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży wymagają pisemnego porozumienia obu Stron (Kupującego i Sprzedającego) pod rygorem nieważności.
  2. Adresem właściwym do kierowania korespondencji tradycyjnej jest adres siedziby Sprzedającego: Coffice Sp. z o. o.  ul. Wały Piastowskie 1/1508, 80-855 Gdańsk.
  1. Sprzedający przyjmuje, że adresem właściwym do kierowania korespondencji tradycyjnej do Kupującego -jeśli Kupujący nie wskaże inaczej- jest adres podany przez Kupującego jako adres do wystawiania faktur za zamówione towary.
  2. W zakresie nieuregulowanym w zapisach zawartych w niniejszych Ogólnych Warunkach Sprzedaży zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
  3. Wszelkie spory związane z realizacją zapisów zawartych w niniejszych  Ogólnych Warunkach Sprzedaży rozstrzygał będzie sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedającego.